Hovedkontor Haugesund
Haraldsgata 190 5525 Haugesund
Avdelingskontor Bergen
Bredalsmarken 15 5006 Bergen
Avdelingskontor Kristiansand
Kjøita 21 4630 Kristiansand S
Avdelingskontor Stavanger
Richard Johnsens gate 4 4021 Stavanger

Skreddersydd utdanning for fagarbeidere i lederroller


Praktisk ledelse – en skreddersydd utdanning for fagarbeidere i lederroller

Snart lanserer vi fagskoleutdanningen «Praktisk ledelse» – en utdanning for fagarbeidere i mellomleder- eller lederroller, som ønsker å styrke sin kompetanse i ledelse og oppnå bedre resultater!

Utviklet basert på næringslivets behov

AOF Vestlandet-Agder er alltid lydhøre overfor næringslivet og deres behov for kompetanse. Signalene i offentlig og privat næringsliv er at det er mangel på personell med riktig kompetanse i markedet. Dette fører til at nivået i virksomhetene forskyves oppover, og at man derfor har fagarbeidere som får økt ansvar og som inntar nye roller på mellomledernivå. Med de nye arbeidsoppgavene og ansvaret som følger med den nye rollen, vil det være nødvendig med utdanning som gir kompetansen som kreves i lederroller.

Praktisk ledelse – 90 studiepoeng

«Praktisk ledelse» gir 90 studiepoeng og er et etterspurt fagskoletilbud innen ledelse som arbeidslivet lokalt og regionalt har behov for. Dette er en relevant videreutdanning for faglærte med lederansvar, også innen prosjektledelse og personalledelse. Utdanningen sikter til å gi kompetanse innen ledelse på et mellomledernivå.

Ettersom nivået i bedriftene ofte forskyves oppover, vil utdanningen inneholde metoder og konkrete verktøy for å håndtere overgangen fra kollega til leder, samt omfattende kunnskap innen personalledelse med vekt på relasjonsbygging og gjensidig tillit. Utdanningen vil også gi kunnskap om HMS, økonomistyring og kompetanse til å forstå selve bedriften – dens mål og verdier.

Hvem er utdanningen for?

Utdanningen retter seg primært mot fagarbeidere i offentlige og private virksomheter som ønsker å kvalifisere seg til lederroller, eller som allerede har lederansvar innen personal- eller prosjektledelse, men mangler formell utdanning. Dette kan være fagarbeidere som er tiltenkt slike roller i sin organisasjon, eller som ønsker å fornye og supplere sin kompetanse innen sitt fagområde.

Formålet med utdanningen er å gi fagarbeidere nødvendig verktøy for å møte utfordringene de står overfor som ledere. Mange av de eksisterende lederutdanningene tilbys på bachelor- og masternivå, men denne fagskoleutdanningen er spesielt utviklet for å dekke behovene til fagarbeidere som trenger praktisk og umiddelbart anvendbar kompetanse. Gjennom utdanningen får deltakerne kunnskap og ferdigheter som kan brukes direkte i arbeidslivet uten behov for ytterligere opplæring.

Meld deg på vår interesseliste nå for å få beskjed når utdanningen settes opp nær deg!

Relaterte artikler

Artikkel
Bedrift

Tirna deltok på Rosa sløyfe-løpet i tre byer

Ansatte fra Tirna deltok i år på Rosa sløyfe-løpet i Bergen, Haugesund og Kristiansand. Engasjementet var stort, og innsatsen til alle som stilte opp viser hvor mye temaet betyr for mange. Rosa sløyfe har som mål å spre informasjon og samle inn midler til brystkreftforskning, og vi er stolte av å ha bidratt til denne […]

Artikkel
Bedrift

Tirna setter kvinnehelse på agendaen

Hos Tirna utgjør kvinner majoriteten av de ansatte. Nettopp derfor er det ekstra viktig for oss å rette søkelyset mot kvinnehelse. I en travel arbeidshverdag ønsker vi å ivareta hele mennesket, og for mange av oss betyr det å forstå og anerkjenne hvordan kvinners helsebehov skiller seg fra menns. Som en del av dette fokuset […]

Bedrift
Fagskole

Er i gang med ny utdanning: – Mer nødvendig nå enn tidligere

Nylig fikk vi flott omtale i Dalane Tidende, som skriver om oppstarten av vårt nye videreutdanningstilbud i Egersund. Vi setter pris på oppmerksomheten og ser frem til å bidra med viktig kompetanseheving for helsefagarbeidere i regionen. Utdrag fra saken Mandag var første dag for det nye utdanningstilbudet klinisk vurderingskompetanse, som er en videreutdanning for helsefagarbeidere. […]